Låt Aleborna bestämma om de vill ha ett nytt kommunalhus | Sverigedemokraterna i Ale

Låt Aleborna bestämma om de vill ha ett nytt kommunalhus

Följande insändare publicerades i Alekuriren nr 29 ,vecka 35.

Låt Aleborna bestämma om de vill ha ett nytt kommunalhus

Med anledning av Jarl Karlssons replik i Alekuriren vecka 34 angående nytt kommunalhus vill jag yttra Sverigedemokraternas syn på nytt kommunalhus. Vi Sverigedemokrater vill använda skattebetalarnas pengar på ett ansvarsfullt sätt. I dagsläget tycker vi det finns viktigare saker att satsa pengar på bland annat fler vuxna i skolan för att motverka otrygghet och psykisk ohälsa, fler trygghetsboenden och en matreform för de äldre. Vi Sverigedemokrater vill att alla Ales samhällen skall leva därför motsätter vi oss en centralisering i nya flådiga lokaler i Nödinge. Vem vill nyetablera i Alafors om kommunen avvecklar?

Men kanske det viktigaste av allt, medborgarna måste få möjlighet att säga sin mening i denna stora fråga. Vi Sverigedemokrater förordar en utökad användning av såväl beslutande som rådgivande folkomröstningar.  Vi föreslår att kommuninvånarna efter att ha tagit del av kommunförvaltningens förstudie får vara med och aktivt välja om de vill ha ett nytt kommunalhus eller inte! Vad medborgarna även borde få ta del av är vad som kommer att stryka på foten i kärnverksamheten. För tro inte att ett gammalt kommunhus anpassat för kommunal verksamhet går att sälja för samma summa som det nya flådiga huset kommer att kosta. En annan fråga som vi tycker skall beröras av en folkomröstning är trängselskatterna in till Göteborg.

Rösta den 19 september på ett parti som vitaliserar demokratin i Ale och Sverige.

Robert Jansson (SD)

E-postadressen publiceras inte.