Uttalande med anledning av extra val | Sverigedemokraterna i Ale

Uttalande med anledning av extra val

Robert_press

Uttalandet publicerades i Alekuriren vecka 50. Uttalandet i sin helhet finns att läsa här: http://www.alekuriren.se/wp-content/themes/tema960gs/directorylisting/2014/v50%202014/10.pdf

Efter att regeringen nu kört i diket och vägrat tala med såväl alliansen som Sveriges tredje största parti mottog vi beskedet om ett extra val med stor glädje. Vi räds inte extra val, vi är övertygade om att det kommer att gynna oss. Det är helt uppenbart att regeringen inte klarar av att styra Sverige och få igenom sina förslag i riksdagen på grund av att man är oförmögen att förankra sina förslag. Sverige står inför ett vägval. Valet handlar om massinvandring eller välfärd! Svenska folket får nu en behövd folkomröstning om Sveriges invandringspolitik.

Vi går in med full kraft och energi i nyvalrörelsen. Vi kommer att gå ”all in”. Vår valrörelse kommer att omfatta alla sedvanliga valrörelseaktiviteter så som att synas på gator och torg, flygbladsutdelning, insändare, affischering och annonsering med mera. Vi står redo och bättre rustade än tidigare. Vi har nu ännu fler aktiva medlemmar än före valet.